General information
Full name plenum van 2011-02-10 18:49:00+00:00 in Chamber of representatives
Type plenum
URL https://www.dekamer.be/doc/PCRI/html/53/ip018x.html
Parliament Chamber of representatives
You are currently viewing the advanced reviewing page for this source file. You'll note that the layout of the website is less user-friendly than the rest of Demobel. This is on purpose, because it allows people to voluntarily review and correct the translations of the source files. Its goal is not to convey information, but to validate it. If that's not your goal, I'd recommend you to click on one of the propositions that you can find in the table below. But otherwise, feel free to roam around!
Propositions that were discussed
Code
Date
Adopted
Title
53K1050
18/01/2011
✔
Projet de loi portant des dispositions diverses concernant la Mobilité.
Discussions
You are currently viewing the English version of Demobel. This means that you will only be able to review and correct the English translations next to the official text. If you want to review translations in another language, then choose your preferred language in the footer.
Discussions statuses
ID
German
French
English
Esperanto
Spanish
Dutch
#0
⚙
⚙
⚙
⚙
⚙
★
#1
⚙
⚙
⚙
⚙
⚙
★
#0
#1
Official text
Bovendien handelt het over de te verwachten informatie voor de luchthavenbeheerder aan de luchthavengebruikers ingeval van consultatie, de verplichting voor de luchthavenbeheerder om de luchthavengebruikers te consulteren vooraleer de plannen voor nieuwe infrastructuurprojecten te finaliseren en, ten slotte, het verlenen van toegang tot informatie aan de onafhankelijke toezichthoudende autoriteit.
Tijdens de algemene bespreking heeft mevrouw Thérèse Snoy d’Oppuers vastgesteld dat de versterkte controle op het lozen van afvalstoffen een positieve zaak is. Zij wilde evenwel vernemen of de frequentie van de controles zal opgevoerd worden en of de betrokken inspectiediensten over voldoende middelen beschikken.
Aansluitend stelde zij dat op het vlak van de luchthavengelden de milieu- en geluidsoverlast in rekening moet worden gebracht. Zij is van oordeel dat de gelden veel te laag zijn en dat de meeropbrengst taken van zowel de luchthavenexploitant als van Belgocontrol zou kunnen financieren.
De heer Tanguy Veys meent dat het recht waarvan sprake is in het voorontwerp, zoals trouwens ook opgemerkt door de Raad van State, een soortement belasting is om de vzw Instituut voor Transport Langs de Binnenwateren te financieren. Het werd dan ook uit het definitieve rapport verwijderd. De vraag rijst dan wel hoe men de vzw zal financieren.
Bij de artikelsgewijze bespreking van artikel 3 vroeg de heer Bert Wollants hoe ruim de controles zullen worden gezien en of ze alleen op de thans ter bespreking voorliggende wet zullen worden gebaseerd of ook op de wet inzake verplichte afgifte van afvalstoffen.
Bij de bespreking van de amendementen herinnerde de heer Bert Wollants aan de opmerking van de Raad van State dat artikel 8 niet werd aangepast. Hij diende daaromtrent een amendement in, dat eenparig werd aangenomen.
Bij de stemming over het geheel werd het wetsontwerp zoals gewijzigd, eenparig aangenomen. Ik dank dan ook de verslaggevers, zonder wie ik hier vandaag geen degelijk verslag zou kunnen geven.
Translated text
In addition, it includes the expected information for the airport operator to the airport users in the event of consultation, the obligation for the airport operator to consult the airport users before finalising plans for new infrastructure projects and, finally, the granting of access to information to the independent supervisory authority.
During the general discussion, Ms. Thérèse Snoy d’Oppuers concluded that the enhanced control of waste disposal is a positive thing. However, it wanted to know whether the frequency of the checks will be increased and whether the inspection services concerned have sufficient resources.
It subsequently stated that, in terms of airport fees, environmental and noise damage should be charged. It considers that the funds are far too low and that the surplus income could finance the tasks of both the airport operator and of Belgocontrol.
Mr Tanguy Veys considers that the right referred to in the preliminary draft, as also noted by the Council of State, is an element tax to finance the vzw Institute for Transport along the Inner Waters. It was removed from the final report. The question then arises as to how the WSW will be financed.
In the article-by-article discussion of Article 3, Mr. Bert Wollants asked how wide the controls will be seen and whether they will be based only on the law currently under discussion or also on the law on the mandatory release of waste.
During the discussion of the amendments, Mr. Bert Wollants recalled the State Council’s observation that Article 8 was not amended. He submitted an amendment, which was unanimously adopted.
The draft law, as amended, was unanimously adopted. I would like to thank the journalists, without whom I would not be able to report here today.