OOP2

ClockController.java

1
import java.util.Observable;
2
import java.util.Calendar;
3
4
/**
5
 * A clock controller that allows the clock to be started, stopped and reset.
6
 * @author jvermeulen
7
 */
8
9
//Toevoeging van Maarten V.: onSystemTime() voor updaten systeemtijd. Ook het aanpassen van ClockDigitalView wordt hier behandeld.
10
//Extra toevoeging voor OEF04: onEdit() als de gebruiker via het tekstveld een aanpassing doorvoert.
11
public class ClockController extends AbstractController {
12
    public ClockController(Observable model) {
13
        super(model);
14
    }
15
    
16
    public void onStart() {
17
        ((ClockModel)getModel()).start();
18
    }
19
    
20
    public void onStop() {
21
        ((ClockModel)getModel()).stop();
22
    }
23
    
24
    public void onReset() {
25
        ((ClockModel)getModel()).setTime(0,0,0);
26
    }
27
28
	public void onSystemTime() {
29
			Calendar calendar = Calendar.getInstance();
30
			((ClockModel)getModel()).setTime(calendar.get(Calendar.HOUR_OF_DAY), calendar.get(Calendar.MINUTE), calendar.get(Calendar.SECOND));
31
	}
32
33
    public void onEdit(String givenTime) {
34
			String[] parts = givenTime.split(":");
35
			System.out.println("Dit is al iets");
36
37
        ((ClockModel)getModel()).setTime(
38
			Integer.parseInt(parts[0]),
39
			Integer.parseInt(parts[1]),
40
			Integer.parseInt(parts[2]));
41
    }
42
}
43